tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dan före Juldagen!

God damn it! Det är nära nu. Tiden går så fort att det snart inte ens är värt att ha en klocka. Med min livs filosofi går det dock ganska bra. Att säga; "Oroa Dig inte - Det ordnar sig!" är typ det skönaste som finns. Iaf om man klarar av att leva efter den enkla regeln.

Så medan de flesta jag känner satt hemma och slog in julklappar ikväll, var jag ute och sprang ett varv till Frösön. Det var sjukt kallt och definitivt inte värt det! :) Hur som helst så undrar jag varför inte alla slår in Julklapparna på julafton. Ja men seriöst, papperet runt paketen ska ju ändå slängas bort så varför sitta i evigheter, det är ju insidan som räknas. Eller? Har du någonsin hört någon säga;

TACK snälla du för att du slagit min julklapp så fint?

Ne Exakt! Och skulle någon säga det det väl ett tecken på att personen i fråga förätit sig på Alladin redan och är less - oavsett vilket papper du valt att slå in den i. Men i vårt land är vi ju så himla uppfostrad att om man råkat missa att tacka någon så ska man ha dåligt samvete för det...
Det vore kanske en idé att dom som är med under julafton sätter sig i en ring, sen går man runt och låter alla säga "GE MIG ETT TACK!" varpå de andra svarar "TACK!" Problem solved och det skulle dessutom vara ganska roligt tycker jag! :)

Från det ena till det andra igen:
I 99 fall av 100 fungerar det alldeles utmärkt att säga "Det ordnar sig!". Den sista gången hände idag. Ja alltså, att saker ordnar sig råder det ingen tvivel om, men för mig innefattar den meningen att framförhållning är onödigt - oftast.

Jag har nämligen precis upptäckt att jag inte skaffat förköp någonstans inför Juldagen. Nog för att jag känner vakterna dit jag vill gå men en kväll som denne tror jag inte det hjälper, sen vill jag dessutom sponsra dom stackarna som måste jobba på årets typ rödaste dag! Så vad fanken gör man? Någon mer som tycker det här är en bra idé?:



It´s gonna be AWE...wait for it....SOME! / SpiJon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jon, jag är så jäkla nöjd med mitt hår och imorgon tror jag att det kommer att bli ännu bättre när jag ska färga det hos dig! Jag är så glad att du ska få en liten julklapp av mig. Kram / E

Anonym sa...

Hej min vän. Jag brukar få tack för att jag slår in paket fint! Så det så! =) I år har jag gjort de miljösmart till och med. Hi hi. Kolla på min blogg. =) Hoppas vi ses nån dag! Stor kram Anna.