fredag 27 november 2009

Det är fredagmorgon och jag sitter i soffan och väntar på att mitt Earl Grey tee ska bli drickbart. Jag såg en reklam på tvn igår (det var nått program från typ FN om fattigdomen i Afrika) och kom fram till att vi här i sverige har det väl ändå förjävla bra. Dom har ju inte ens vatten...

Om ett par dagar är det första advent, och om 20 dagar är det vintersolståndet fick jag höra av mamma. Dagen då det är som mörkast tydligen. Hur det nu kan vara så mycket mörkare än vad det är nu. Går till jobbet, ja då är det svart, går hem från jobbet, också svart... Jag skulle vilja veta hur mycket mer antidepressiva medel som säljs under den här delen av året jämförelsevis med resten.

Hur som helst så är det jättemycket fredag och jag tänkte bestämma mig typ strax för om jag ska åka till Falun och träna dans i helgen... eller om jag ska ringa till Nasse och fråga om han vill hänga lite.



Vad gäller bloggandet så har jag testat lite nu i en veckan. Det här med att blogga om man inte har nått man vill säga suger. Så nästa gång vi ses beror på om det händer nått mer intressant i östersund än att grannens katt sprungit bort.

Ha en skön hleg!

Inga kommentarer: