måndag 30 november 2009

Första Advent is awesome!

Jag vill inte låta för mycket här nu va, men jag tycker faktiskt det är skönt med måndag! Och det är dessutom första advent! Och för att toppa det hela lite till så kom snön tillbaka idag igen = Ljusare dagar :)

Satt igår och kollade facebook en sväng och såg en vän som skrev att hon skulle äta gröt och skinkstut. Jaha... tänkte jag, hur kan man vara så seriös när det är 24 dagar kvar till julafton? Sen insåg jag att det mest var en ursäkt i mitt huvud för att jag alltid fått dessa saker serverat under tiden jag bodde hemma. "Vill man ha nått får man faktiskt fixa" tänkte jag, satte på mig ytterkläderna och gick på affärn.

Lätt värt det kan jag säga så här på morgonkvisten. Snön liggger fint utanför fönstret, julmusiken går varm på spotify och stearinljuset lyser upp mitt annars halvdunka vardagsrum. Snart är det jul boys and girls! och jag har julskina magen :)

Igår var jag på bio förresten. Tittade på nya stig Larsson filmen - "Luftslottet som sprängdes" Sista delen i triologin och jag måste säga att i min smak så har Sverige precis visat att vi kan göra bra film även vi. Texta rackarn och skicka iväg den ut i världen för flera att avnjutas. Imponerande bra skådespelande och självklart minst lika bra manus och regi. Titta på den!



Dags för jobb! Hoppas Din dag blir lite bättre än du trodde :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte första advent idag.
Annars gillar jag optimismen :)

Martin Samuelsson sa...

svensk å svensk, de är mest danskar i eftertexten, men jag håller med. Bra filmer är de. Bara vi sväljer stoltheten å samarbetar med danskarna kan vi få fler fina filmer