söndag 20 december 2009

Om Julbord - afterwork & nya regler!

Det är en slagen jävel som sitter och skriver här idag. Efter 3 timmars jobb igår hade vi bestämt att vi skulle ta en afterwork, jag och chefen. Lugnt och sansat tänkte jag. Det tänkte väl egentligen hon också... men med ungefär samma karaktär som en 5 åring på besök i Godiskungens lager, satte vi igång. Nu så här typ ett dygn senare sitter jag med ett självskrivet kontrakt i min hand, där jag läser;

Efter noggrant övervägande har jag, (mitt namn) härmed beslutat att mitt framtida liv ska innefatta ett par regler angående utekvällar där alkohol är inblandat:

1. Om någon vill bjuda på en drink efter klockan 01:40 så ska svaret vara NEJ!
2. Kör alltid "säga en trasig stol med ett trasigt ben på polska"-testet varje timme, "Stos pa we wa mewaneminogami!" går det inte är det du som är trasig...
3. Fernet blir inte godare efter varken den första, andra eller tredje.
4. Handla aldrig öl av folk du känner - att man får rabatt betyder inte att man kan dricka mer...
5. Inga sms får skickas efter öl nummer 3.
6. Att byta namn på personer i din telefonbok vid kvällens början i förhoppning att du inte ska komma ihåg vad du döpt om dem till är ingen vits. Att du dricker alkohol kan ge minnesluckor, fast det är först dagen efteråt...

För att gå vidare så kan jag berätta att jag är nyss hemkommen från de årliga Julbordet på Jamtli. Traditionen som berör hela vår familj, mina kusiner med respektive och världens bästa Momma!
Precis som vanligt vann pappa tävlingen överlägset - När han tryckt i sig 3 tallrikar med lika mycket pålagt som min veckokonsumtion av mat och allt på julbordet var borta så frågade han om det fanns en doggybag som han kunde stoppa ner dekorationsgrisen i. Han är en jävel på mat min far, men trots det är han mer fit än Dolph Lundgren! You go daddy!

Jag kom sist, som vanligt! Jag satt på vägen dit och försökte räkna ut hur många prinskorvar jag måste äta för att gå "break even" med de 295 kronor kalaset går på. Det blev 3 kilo prinskorvar. Jag åt 5 stycken...
Man vill ju som inte vara ohyfsad när ens kära mormor bjuder upp till kalas, men är man allergisk mot fisk så finns det ju nästan bara köttbullar och prinskorv kvar...
Kul kille! :)

För att toppa det här inlägget tänkte jag visa ett klipp på reklamer som går på tv i Australien. Det är anti-rökning propaganda och det är riktigt jävla vidrigt. Vill du sluta så titta gärna, annars bör du nog låta bli. Personligen gör jag det i förberedande syft. På Nyårsafton lägger jag nämligen i min sista portionssnus. Sen är det fan färdigt.

Nu orkar jag inte skriva mer. Men tänk - om 4 dagar är det Julafton! :)


Kossan.se

Du ska få allt du önskar baby.../SpiJon

3 kommentarer:

Unknown sa...

Oj vad länge sen jag kollade in på din blogg, tror minsann jag ska skärpa till mig - den e juh så trivsam å läsa juh :)

låter klokt med att gå in i ett nytt år med det löftet - glada hejapårop från mig!!!

Jana sa...

Sjukt så rätt du har Jon, tror jag skriver under jag med ! Check!

Karin A sa...

Tack för en trevlig kväll igår! Filmen som visar skadorna vid rökning var bra, jag tycker att de borde visa liknande i sverige med, för det är väldigt få människor som egentligen vet hur stor skada det gör. Efter den här treminen har jag lärt mig så sjukt mycket mer tobakens påverkan på kroppen, den är en riktigt stor bov i många många sjukdomar! Ha det gött!