lördag 19 december 2009

Om en hemlös...

Mustard sings Creep from Rex Kramer on Vimeo.


Idag är det lördag och mindre än en vecka till julafton. En tid för kärlek och omtanke. Framför allt till dom som har det svårare än oss "svennar". Dom som inte har tak över huvudet till exempel. Som den här hemlösa snubben. Nu har jag iofs inte frågat vart han brukar sova men att han är hemlös framgår iaf. Just nu sitter jag och funderar över hur hans livshistoria egentligen gått till. För en snubbe med sådan talang ska väl iaf kunna försörja sig på att spela på krogar och sånt...

Vill han inte det?
Har han av sina omgivning fått höra att han är värdelös så många gånger att han till slut trott det, och därefter utfryst sig själv?
Har han kanske växt upp utan någon vid sin sida?
Är det vi andra som inte ger honom chansen att vara en del av samhället?
Eller tycker han kort och gott att öl är det godaste som finns?


Vem vet... bara han! - men jag skulle gärna höra hans story!

Hur som helst är han i mina öron jävligt grym och om jag kunde skulle jag gärna köpa en platta.

Nu ska jag till jobbet! :) Ha en skön dag!

Love is all around! /SpiJon

Inga kommentarer: