tisdag 15 december 2009

Hur kunde jag glömma bort en sån grej!?

Satt i morse med en kopp varm glögg i handen. Absolut svintrött. Jämförbart med en nyvaken björn på våren, luktade jag med stor förväntan i koppen...

Tiderna förändras, och jag med dem såklart. Ett bra exempel är hämtat från när jag var en liten "yrboll". På den tiden behövde mina föräldrar ingen väckarklocka. Jag vaknade alltid innan de önskat vakna ändå :)För ganska exakt 20 år sedan satt jag, långt innan ens tuppen klivit upp, och skakade paketen under granen. Med exalterade ögon fyllda av lycka och med en längtan att komma till dagis för att klä ut mig till lucia, åsna eller pepparkaksgubbe!

Idag skulle jag hellre ställa upp i en vända rysk roulette än att kliva ur sängen vissa dagar. Så det väl egentligen ett desperat försök att återigen få uppleva den känslan jag hade då som liten, som jag var på jakt efter med min glöggsniffning i morse...

Jag kan väl inte direkt påstå att det sprudlade av Julkänslor i kroppen MEN jag kom att tänka på något jag helt och hållet missat i år. Kanske den bästa Julkalendern ever! Ärligt så tycker jag synd om dagens barn som inte vet hur mycket bättre vi hade det förr ;)

Självklart är det "Sunes Jul" jag pratar om. Som en nytänd raket flög jag upp, startade datorn, fram med youtube och ett av resultan efter sökningen "Sunes Jul" har Ni här nedan. Hoppas Du gillar lika mycket som jag!



Fram med pepparkaksdegen, här ska byggas Slott!... /SpiJon

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vart är pepparkaksdegen?
-Det var en tomtenisse tror jag, det är sant.
-Men Håkan, nu är du sådär lång igen!

Unknown sa...

kolla precis när han tappar kastrullen och blir helt kletig om händerna, sen 1 sek senare ser man handen ren när han ber barnen vara tysta =)

Anonym sa...

Rudolf vilken kung!

"Rose" sa...

Älska Sune!