måndag 14 december 2009

Fördjävla läsvärt!

Alltså det var på tiden! Antar det var mitt hot i tidigare inlägg som fick Östersund att inse att det i allra högsta grad var dags för klimatförändring och SNÖ! Kan hända att Julkänslan dyker upp i morgonbitte typ. Jag har tagit fram glöggen och ställt fram ljusen för säkerhets skull :)

I morgon kommer snickarna och gör klart jobbet de påbörjade i Juli. Min extremt vackra lägenhet ska få sig en skönhetskyss till. Sen är det lite måla, lite trolla och vips så är den klar. Nog för att det är 2 jular senare än jag först tänkt mig, men som med det mesta i mitt liv, "kom en sak imellan typ" :) För och efter bilder kommer så fort jag har nått att visa.

Om någon av Er var med och lästa den här bloggen för ganska precis ett år sedan så blir Ni nog inte förvånade nu när jag kommer med mina konspirationsteorier. Vet inte varför men de dyker alltid upp lagomt så här en vecka eller två innan jul. Missförstå mig inte. Jag gillar Julen skarpt, jag ifrågasätter bara vissa saker.

JulStjärnan!


Det nedanstående kan få Dig att känna en tvångstanke att köpa en ny Julstjärna till ditt fönster. Så läs gärna, men skyll inte på mig, skyll på månniskans ignorans under evolutionens framfart. (Fan Jon, ibland skriver du så knappt jag, ditt alterego fattar!:)

Holy boy, mister Jesus Christ. Föddes på Juldagen. I en undersökning jag såg på internet visade det sig att mer än 50% av deltagarna trodde att snubben föddes på Julafton. Är det dom som aldrig blivit meddragna till midnattsmässa alternativt Julotta frågar jag mig!? Eller är det i en blandning med att vårt samhälle glömt bort varför vi firar Jul i all hets kring julklapparna. Jag har funderat på om man kan göra en jukklappsstrejk. Fast det är ju typ som att försöka lära en dövstum människa att sjunga med i ett luciatåg. En god tanke - fast det går förmodligen åt helvete.

Och appropå just helvete! Något riktigt illa är att så sjukt många av oss - vanliga människor - missat en viktig grej angående Julstjärnan. Vet du varför Du/folk har en stjärna i fönstret? Stjärnan, eller Betlehemsstjärnan som den faktiskt heter, symboliserar egentligen att Jesus Kristus skulle födas till en allsmäktig person. Men även som vägledning för de tre vise män som skulle komma till stallet och ge han en massa födelsedagspresenter.

Jag vill inte spåra ur det här helt, men det finns inget som säger att det var tre vise män, det har vi kommit på själva ("festisreklams-effekten" kallar jag detta, minns Ni reklamen som gick från "I´m a festis" till "I`m a fast lizzard!"). Fråga gärna vem du vill hur många vise män det var som gick till betlehem, och fråga sen hur dom vet att det var 3. Det står iaf inte i bibeln, vill du titta själv så är Matt 2:1 rätt ställe att leta.

Hur som helst. Stjärnan ska hänga med en av stjärnans spetsar pekandes lodrätt rakt upp. Titta gärna ut genom fönstret nu, har du ingen egen så kanske din granne har en stjärna i fönstret. Av de typ 100 stjärnor jag sett hittills i år har jag bara sett en jäkla stjärna som ser ut så. Resten är med spetsen nedåt... Innan jag säger nått mer så vill jag att du frågar dig själv; Skulle du kunna ha en svastika (eller ett hakkors som det heter sen symbolen blev förknippad med Hitler) i fönstret?
Dess symbol betyder sedan den grundades egentligen "Lycka!", vilket alla vill ha, eller hur! Förmodligen inte va...

Har du en uppochner vänd stjärna så är det lite samma sak. För har man en sådan i fönstret så "skyltar" man med en symbol som hör till Djävulsdyrkan. Tror du mig inte så goggla/slå upp ordet Djävulsdyrkan/Satanismen. Eller klicka här så får du se själv!.

Nog om det här nu. Som sagt, jag gillar julen, av anledningen att det är en fest för familj och vänner. Och för att det även symboliserar solen och ljusets vändpunkt. För oavsett hur mycket jag tycker om att tända ljus så känns det bra att det alldeles strax vänder mot en ljusare tid - med eller utan en julstjärna i fönstret! :)

I morgon (läs ikväll) blir det ett betydligt roligare samtalsämne - Promise! :)

Because You now knows´ it.... /SpiJon

1 kommentar:

AnnaKarin sa...

Du imponerar med dina spiontalanger måste jag säga! Några fler dolda talanger?