tisdag 8 december 2009

Jag kräver ingen förklaring...

Vaknade upp mitt i natten i natt och tog fram kollegieblocket under sängen. Mitt kollegieblock som snart fyllts av ord som blivit delar av vad jag antar är låtar eller dikter. Ord jag helt ärligt inte har en aning om var dom kommer ifrån. Ibland, som i natt, öppnas mina ögon, trots att jag typ fortfarande sover. Jag sätter mig upp och skriver tills jag känner mig "tom", lägger mig ner igen och somnar på 10 sekunder. Är klockan snart alarmdags när jag vaknar sätter jag mig vid pianot och lägger fingrarna på tangenterna, jag vet inte vad det är jag ska spela. Men det bara kommer. Sjukt skruvat, jag vet...

If You were a rose I would pick You
I´ll let the sun rest in Your face
I´ll look at You with gladness
and I know You give me grace

I would do all that´s in my power
To let You grow strong and reach the sky
So if You ask me why I picked You
That´s the reason why...


Frågan är väl egentligen om jag håller på bli tokig, fast på ett ganska bra sätt. Eller om det är så att mitt huvud börjar svämma över och konsekvensen blir att jag bara måste få ut det jag har där inne på papper...

Hur som helst. Om du likt mig känner hur Julstämmningen lyser med sin frånvaro trots överkonsumtion av glögg och pepparkakor och julpynt i varje skyltfönster, så tänkte jag dela med mig av min favorit-jullåt. Även om den bästa versionen inte finns på Youtube - versionen sjungen av min brors kära flickvän på svenska. Vet inte om den hjälper dig men det kan ju vara värt ett försök!



Jag vill ta fram pulkan.../SpiJon

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det är inget fel på dig - det trodde du nog inte heller! Allt är ju bara som det ska va! Kreativiteten flödar när vi är avslappnade, va bra att du har ett block i närheten när du vaknar och har allt det där inom dig! Jag har gjort liknande saker i mitt liv, men egentligen alldeles för sällan! Många gånger har jag nog legat sömnlös i stället o bara grubblat, dumt...!! Kram/BarnkläderAnna

spiJon sa...

Jag vet, det känns som sagt bra att få ut det ur huvudet. Hur som helst så är det aldrig för sent att börja. Fram med blocket vettja :)