torsdag 10 december 2009

Thank You Mr. President!

Om du orkar läsa 3 stycken om politik - läs vidare. Är du du typ som jag, vanligtvis ointresserad, hoppa över dessa 3 och lyssna på en jävligt grym låt istället! :)

I en värld, långt från den vi lever i, sitter det en man och styr ett land, 32 gånger större än Sverige till antalet invånare. Tänker man efter lite så är det en oherrans massa människor och ett ofantligt stort ansvar inför dessa. Han är den förste presidenten i USA som är färgad och frågar du mig så är jag mäkta imponerad.

Jag har aldrig varit speciellt intresserad av politik för att vara ärlig, antar det kommer från tiden man hade nutidskrysset på grundskolan och politikfrågorna var de ända man inte hade en fullkomlig aning om vad de berörde. Men herr Obama har dragit mina öron åt hans håll.

Om du inte hört talet han höll efter mottagandet av Fredspriset så tycker jag du bör gå in och lyssna. Länken hittar du här. Jag säger bara en sak. Tack och lov att det finns mäktiga människor i världen som tänker som honom - Jag vill fred!


Från det ena till det andra. Jag kommer jag inte blogga i helgen, syrran vill ha mig i Umeå och dit har inte Internet spridit sig än... Så som avsluta den här veckan tänkte jag bjuda på en låt jag fick av min vän Lars i går kväll.

Så på med lurarna (nästan ett måste) och sätt låten på repeat, ärligt så är det inte förrän den loopats för tredje gången som man börjar förstå producentens tänk, och därefter börjar gilla. Jag älskar den!



Because We love eachother!.../SpiJon

6 kommentarer:

Girl next door sa...

Jag är kär!!!

spiJon sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
spiJon sa...

I låten, obama eller mig? haha ;)

Anonym sa...

Skön låt! Personligen vet jag inte om Obama är rätt person att få fredspriset - Han driver två krig och har inte suttit vid makten särskilt länge för att hinna göra en skillnad... Men han talar fint! ;-)
Puss min vän! /Big V.

Anonym sa...

Jag håller fullkomligt med, men hans tankar är det som får mig att tro på att han har en plan som strävar åt rätt håll.

Ja visst är låten skön :)

Trevlig helg bubben!

Anonym sa...

Ahhhh, en låt för avslappning på mitt gympapass, kanon!/Anna